ضرورت افزایش همگرایی و سودآوری شرکت‌ها/ باید اتکای صندوق بازنشستگی را به دولت کاهش دهیم

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست راهبردی مدیران عامل هلدینگ صباانرژی به تبیین مبسوط استراتژی‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ عمران و ساختمان تراز پی ریز به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از هلدینگ صباانرژی، اکبر افتخاری با تاکید  بر ضرورت هم‌راستاسازی استراتژی‌ها گفت: امروزه استراتژیست‌ها معتقد هستند، برای موفقیت و اثرگذاری استراتژی حاکمیتی نهاد بالادستی، باید آن‌ را تا سطح کسب‌وکار تسری داد. باید مدیران بخش‌های مختلف به استراتژی‌های کلان سازمان مسلط شوند و در مسیر آن  حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه «همه شرکت‌های صندوق بازنشستگی باید فعالیت‌های خود را در محور استراتژی کلان صندوق برنامه‌ریزی کنند»، اظهار داشت: سازمان موفق سازمانی است که همه مدیران و کارکنان مجموعه‌، همان استراتژی را بیان کنند که مدیرعامل ارشد مطرح می‌کند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، بعد از تبیین تفصیلی استراتژی کوتاه‌مدت و بلندمدت صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه مدیریت وضع موجود و سرمایه‌گذاری‌های جدید، در پایان گفت: اموال و دارایی‌های صندوق بازنشستگی، نه بیت‌المال که حق‌الناس است. ما باید پاسخگوی بازنشستگان باشیم. ما موظفیم با بهبود مستمر و حرکت استراتژیک، با افزایش سودآوری و بازده دارایی بنگاه‌ها، اتکای صندوق بازنشستگی را به دولت کاهش دهیم.