پیش بینی قیمت میلگرد در روزهای آینده ؟

هرچند با انجام معاملات هفته گذشته در بورس کالا قدری از هیجان کاذب چند هفته اخیر در بازار فولاد کاسته شد‌ اما با توجه به شاخص های کلان اقتصادی مثل جدول درآمد هزینه دولت تورم نقدینگی کسری بودجه و….  و با استفاده از تجارب ماه های اخیر بازار فولاد می توان دریافت که این اصلاح موقتی است و روند کلی کلیه بازارها افزایشی است و از هر دوره اصلاح موقت قیمت می توان به عنوان یک فرصت خرید بالقوه استفاده کرد.

توجه کنید که تا زمانی که تحریم و کرونا ادامه دارد و روند صادرات به روال عادی بازنگردد، روند افزایش قیمت ارز هم ادامه خواهد داشت و صد البته کلیه بازارها به خصوص فولاد تابعی است از افزایش نرخ ارز در چنین وضعیتی توقع کاهش قیمت و یا حتی ثبات قیمت در هیچ بازاری متصور نیست. اخبار ضد و نقیض هفته گذشته هرچند باعث تحرکات کاهشی در برخی مبادی شد اما جلسه پاستور، یک مشکل ریشه ای را باز هم برجسته کرد.

مشکل تامین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی هم چنان پابرجاست و بازار ساز نتوانسته است تعادل لازم بین بازار داخل و بخش صادرات را بر قرار کند. خبر فروش ۶۰ هزار تن شمش فولادی خارج از بورس، تنها یک مسکن موقت برای تامین نیاز موقت واحدهای تولیدی است و نکته آخر اینکه، علاوه بر افزایش ادامه دار نرخ ارز که محرک داخلی بازار فولاد محسوب می شود افزایش قیمت در بازارهای جهانی سنگ آهن و شمش را به عنوان محرک خارجی در محاسبات خود لحاظ کنید.

لازم به ذکر است تنها ریسک احتمالی بازارهای داخلی در ماههای پیش رو انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر است که ممکن است بازارهای داخلی را موقتا دستخوش رکود (و نه کاهش پایدار) کند. اما تجربه نشان داده است، تغییر حزب حاکم در آمریکا باعث چرخش کلی سیاست های آمریکا در قبال ایران نخواهد شد. شبکه تحریم های آمریکا در قبال ایران آنقدر پیچیده است که حتی با در نظر گرفتن احتمال ضعیف توافق و بازگشت احتمالی دولت بعدی به برجام هم امیدی  به ایجاد گشایش سریع در وضع فعلی نیست.

روابط عمومی هلدینگ عمران و ساختمان تراز پی ریز