حمایت نماینده قم از افزایش اعتبارات همسان سازی حقوق بازنشستگان

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من از پیشنهاد صندوق بازنشستگی کشوری برای تخصیص 15 هزار میلیارد تومان اعتبار همسان سازی حقوق در بودجه 98 در کمیسیون تلفیق حمایت می کنم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، احمد امیرآبادی فراهانی در نشست با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه افراد وقتی به دوران بازنشستگی می رسند، هزینه‌ها افزایش یافته اما درآمدهای آنها کم می‌شود، گفت: وقتی افراد به سن بازنشستگی می رسند، از یک سو، اضافه کار و موارد اضافی حقوق آنها حذف می شود و در عمل حقوق آنها کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند و از سوی دیگر این عزیزان تعداد خانوار زیادتری نسبت به شاغلین دارند و هزینه های آنها چند برابر است، بنابراین، هزینه ها و درآمدهای بازنشستگان با هم همخوان نیست.

وی با بیان اینکه فرهنگ تکریم و احترام بازنشستگان باید در کشور تغییر یافته و ترویج شود، گفت: این فرهنگ عمومی شامل حال همه افراد جامعه می‌شود، اما باید مجلس و دولت متصدی توسعه و ترویج این فرهنگ و عملیاتی شدن تکریم بازنشستگان شوند.

امیرآبادی اظهار داشت: دولت و مجلس اقداماتی را در حوزه بازنشستگی انجام می دهند، اما باید این اقدامات و توجه ها در قانون بودجه دیده شود. دولت باید لایحه ای به مجلس ارائه کنند که بار مالی آن به خوبی دیده شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منابع موجود برای همسان سازی و رسیدگی به امور بازنشستگان انصافاً کافی نیست و وضعیت بازنشستگان هم خوب نیست، باید بحث های کلان و کارهای اساسی برای این قشر انجام شود.

وی با اعلام حمایت از سیاست های صندوق نشستگی کشوری گفت با حضور آقای تقی زاده در راس این صندوق خوشحالیم که کارهای ویژه ای برای بازنشستگان در حال انجام است و از این سیاست و برنامه ها حمایت می کنیم چرا که ایشان به دنبال تغییر وضعیت بازنشستگان است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق ها با مشکلات زیادی روبه رو است و اداره چنین سازمانهایی بسیار سخت است، چراکه از طرفی باید پرداختی داشته باشند، اما از طرف دیگر دریافتی کافی ندارند ضمن اینکه شرکت‌های دولتی ضررده یا کم بازده به این صندوق‌ها طی سال های مختلف تحمیل شده است.

امیرآبادی ادامه داد: در تعدادی از بنگاه های تحت پوشش صندوق ها مثل پتروشیمی جم فعالیت های خوبی در حال انجام است و سودآوری مناسبی وجود دارد، اما باید تدابیری اندیشید تا در زمان تحریم ها نیز ضمن تولید خوب و درآمد کافی، اصل خودکفایی و کاهش وابستگی به سایر کشورها در دستور کار این بنگاه های اقتصادی قرار گیرد.

امیرآبادی تاکید کرد: امیدواریم بازنشستگان وقتی نتیجه عملکرد شما را در بخش اقتصادی می بینند که در حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی سودآوری خوبی ایجاد شده است، احساس کنند که پشتیبان و حامی مناسبی دارند و من به عنوان نماینده مردم نیز از سیاست های صندوق بازنشستگی کشوری به نوبه خود هم تقدیر و تشکر و هم حمایت می کنم.

منبع : سایت بازنشستگی صندوق کشوری