آغاز ثبت نام اینترنتی وام ۵ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ثبت نام اینترنتی وام ضروري بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری همزمان با آغاز هفته دولت از اول شهریور ۹۷ به مدت يک ماه آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل صندوق بازنشستگي کشوري، جمشید تقی زاده گفت: ثبت نام اینترنتی وام ضروري بازنشستگان کشوري از روز پنجشنبه اول شهریورماه آغاز شده و تا ۳۱ شهریور ۹۷ به مدت يک ماه صرفا در سايت صندوق بازنشستگی کشوری به نشاني cspf.ir ادامه خواهد داشت.

تقی زاده تصریح کرد: اعتبار تسهیلات وام ضروري بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری ۲۰۰۰ ميليارد تومان است و به این ترتیب امسال، وام ضروري به مبلغ ۵ ميليون تومان از سوي بانک صادرات به ۴۰۰ هزار بازنشسته کشوري اعطا مي شود.

وی ادامه داد: این تسهیلات قرض الحسنه بوده، با کارمزد سالانه ۴ درصد و بازپرداخت آن ۳۶ ماهه است که پس از دریافت وام از حقوق وام گيرنده کسر مي شود. همچنین مبلغ وام فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی یا وظیفه دریافت می کند، واریز خواهد شد.

تقی زاده با بیان اینکه اولویت پرداخت وام با افرادي است که تاکنون از اين تسهيلات استفاده نکرده اند، گفت: این تسهیلات در ۱۲ مرحله و به ترتيب اولويت به واجدين شرايط پرداخت خواهد شد. همچنین تسويه حساب قبل از پايان اقساط وام ضروری دريافتی، مشمول مقررات مالي بانک خواهد بود و باید پیش از ثبت نام، اقساط وام های قبلی تسویه شده باشد.

وی با اشاره به شرایط وراثی که بخواهند از این تسهیلات استفاده کنند، گفت: این عزیزان توجه داشته باشند که فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضايت سایر وراث وظیفه بگیر می تواند از وام استفاده کند و متقاضی می بايست پس از دريافت «فرم تعهد وراث» و تکميل آن توسط ساير وارث، فرم را جهت تاييد در اختيار مديريت های صندوق در مرکز استان قرار دهد. همچنین تکمیل این فرم برای وظیفه بگيران بيش از يک نفر الزامی است.

تقی زاده یادآور شد: برای ثبت نام اینترنتی در سایت صندوق به نشانی cspf.ir، شماره دفترکل، شماره ملي، شماره حساب و شماره تلفن همراه متقاضي وام، ضروري است. همچنین اگر تعداد متقاضيان در شرايط برابر بیشتر از ۴۰۰ هزار نفر باشد در اين صورت، پرداخت وام از طريق فرآيند قرعه کشی و به برندگان آن انجام خواهد شد.

 

منبع : سایت صندوق بازنشستگی کشوری