همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سواحل مکران

همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران ۶ اسفند ماه 1396 با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، امیر حاتمی وزیر دفاع، آخوندی وزیر راه و شهرسازی،‌ مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان و فعالان اقتصادی خارجی و داخلی در سالن همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد. هلدینگ عمران و ساختمان تراز پی ریز به عنوان یکی از حامیان همایش فرصت های سرمایه گذاری در مکران در این مراسم شرکت نمود. هیئت مدیره، مدیران پروژه و توسعه کسب و کار تراز پی ریز با هدف انجام مذاکراتی با شرکت کننده های خارجی برای همکاری و سرمایه گذاری در پروژه سواحل مکران و دیدار با دیگر مشارکت کننده ها و بهر مندی از سخنرانی ها در همایش حضور پیدا کردند.

 

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سواحل مکران

 

در سال هاي اخير اگرچه اهميت سرزمین‌های ساحلی جنوب شرقی ایران در خط شمالی دریای عمان و با نام تاریخی سواحل مکران دو چندان شده است لیکن با وجود پتانسیل‌ تجاري، نظامي و استراتژيك منطقه در کنار عواملی همچون موقعیت خاص جغرافیایی، کمیت و کیفیت خط ساحلی، شاخصه‌های جمعیتی و در نهایت ویژگی و روحیات ملی و حاکمیتی، به دلیل عدم ورود سرمایه، در مسیر توسعه با مشکلاتی همراه بوده است.
موقعیت استراتژیک سواحل مکران، به شرطی نویدبخش تحقق فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه پایدار و در رقابت با فرصت های سرمایه گذاری در سواحل و بنادر کشورهای همسایه می باشد که عزم ملی در همکاری نزدیک سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط و فعالیت نهادهای دارای ساز و کار جذب سرمایه‌گذاری خارجی و یا بهره‌گیری از پتانسیل بازار سرمایه صورت گیرد. در این میان، صندوق بازنشستگی کشوری وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هلدینگ‌های تخصصی زیرمجموعه از جمله هلدینگ عمران و ساختمان تراز پی ریز بواسطه اعتبار حاصل از سهامداری بخش عمده بازنشستگان کشوری و گستره وسیعی از شرکت های فعال اقتصادی، بر آن است تا از طریق ابزارهای مالی و نیز امکان جذب سرمایه خارجی به پشتوانه تضامین اعتباری و در نهایت با تکیه بر توان و تخصص داخلی در مشارکت با دیگر شرکت های همکار داخلی و خارجی سهم به سزایی در احیای این گنج پنهان داشته باشد.